wtorek, 1 listopada 2016

#12 Korona Kielce / Panama - walka o mistrzostwo Polski i świat gry


Przed nami ostatnia kolejka Ekstraklasy, w której wyjaśnią się losy mistrzostwa Polski. Czy powędruje ono do Korony Kielce czy Śląska Wrocław. Zdobycie przeze mnie drugiego mistrzostwa Polski z rzędu byłoby wielkim sukcesem. Wyprzedano ponad 15 000 biletów. Wszystko wskazuje na to, że na trybunach zasiądzie komplet widzów. W meczu nie będzie mogło zagrać kilku podstawowych zawodników.


EKSTRAKLASA
grupa mistrzowska 7/7

Korona Kielce (1.) - Pogoń Szczecin (5.)












skład: Luybenov - Pietras, Wrześniewski, Malarczyk, Vukcevic - Kazer ('80 Fertovs) - Błaszczykowski(k), Nemeth ('87 Richards), Jones, Teslyuk - Sorloth ('47 /ZwM/ Bradshaw)

Mecz rozpocząłem ostrożnie, uszczelniłem obronę i liczyłem na szybkie kontrataki. Było takich trochę i mieliśmy swoje okazje, ale goście umiejętnie się bronili oraz groźnie atakowali. Toczyła się raczej wyrównana batalia, kiedy w 41 minucie bramkę zdobywa drużyna przyjezdnych. Rzucamy się do odrabiania strat i zaledwie dwie minuty później sędzia dyktuje rzut wolny, który na bramkę płaskim strzałem zamienia Teslyuk! Od tego momentu gramy uważnie i mądrze. Miałem nosa zmieniając Bradshawa za Sorlotha. Reprezentant Walii pieczętuje nasze zwycięstwo dwiema bramkami. Wyprzedziliśmy Śląsk Wrocław (który wygrał swój mecz 3:1 z Wisłą Płock) o 2 punkty i zdobyliśmy drugi z rzędu tytuł mistrzowski!!!

TABLICA WYNIKÓW: 3:1
0:1 J.Tadrowski '41
1:1 A.Teslyuk '43
2:1 T.Bradshaw kar.'61
3:1 T.Bradshaw '69


Wypłaciliśmy zawodnikom premie. Zarząd ustalił wyjściowe budżety na poziomie 140 tys. EURO tygodniowo oraz 4.38 mln EURO budżetu transferowego, czym mnie bardzo miło zaskoczyli. Klubowi działacze w pełni zdają sobie sprawę, że na przyszły sezon potrzeba będzie wzmocnień, aby zakwalifikować się do Ligi Mistrzów i powalczyć tam o punkty.

Mój zawodnik Piotr Ejzygmann został królem strzelców Ekstraklasy, strzelając 21 bramek. Zaraz za nim uplasował się Patrik Tischler (Podbeskidzie) z 20 bramkami oraz Lubos Vyskocil (Lechia) z 19 bramkami.

Otrzymaliśmy kwotę 1.32 mln EURO za zwycięstwo w lidze.

Piłkarzem Sezonu Polskiej Ekstraklasy został 23-letni Marcin Przybylski. To objawienie Śląska Wrocław w tym sezonie. Zagrał w tym sezonie w Ekstraklasie 36 spotkań, strzelając 15 bramek i notując 11 asyst. Świetna forma sprawiła, że dostał powołanie do reprezentacji Polski i zdołał zadebiutować w zespole narodowym.

Marcin Przybylski, 23l. Śląsk Wrocław - sezon 2018/2019

Zarząd klubu Legia Warszawa postanowił zwolnić trenera Henninga Berga z funkcji trenera. Jego następcą najprawdopodobniej zostanie Leszek Ojrzyński, trener Podbeskidzia. Szansę ma również legendarna postać - Krzysztof Warzycha, który prowadzi Olimpię Grudziądz.

Niestety nie dane było mi zdobyć tytułu Menadżera Sezonu Polskiej Ekstraklasy. Zdobył go menadżer Śląska Wrocław, Marcin Brosz.

Tymczasem mnie czekał samolot na Karaiby, ponieważ czekał mnie mecz towarzyski z reprezentacją Wysp Dziewiczych Stanów Zjednoczonych, który jest moim ostatnim sprawdzianem przed rozpoczęciem Złotego Pucharu CONCACAF.

Postanowiłem też jeszcze przed wylotem, że pojadę osobiście zobaczyć pierwszy mecz grupowy Polski U21 z Rosją U21 w Młodzieżowych Mistrzostwach Europy w Hiszpanii. Jestem ciekaw jak Dorna ma zamiar zagrać w tym meczu, skoro powołał dwóch obrońców.

Tymczasem w fazie grupowej Eliminacji do Mistrzostw Europy reprezentacja Polski zremisowała na wyjeździe z Bułgarią 1:1. Bramkę dla biało-czerwonych zdobył w 80. minucie Michał Żyro (Hoffenheim). Całe spotkanie na pozycji DP w parze z Grzegorzem Krychowiakiem (Sevilla) rozegrał Paweł Dawidowicz z mojego klubu.

W finale Ligi Mistrzów Juventus pokonał Chelsea 2:1. Natomiast w finale Ligi Europy spotkały się dwie angielskie drużyny. Tottenham wygrał 3:2 z Manchesterem City.

Oto jak wyglądała tabela końcowa grupy mistrzowskiej Ekstraklasy i dodatkowe statystyki.

Ogłoszono nowy ranking europejskich klubów piłkarskich. Korona Kielce zanotowała awans aż o 417 pozycji i obecnie zajmujemy 150 miejsce.

Polska I liga - tabela sezon 2018/2019
Polska II liga - tabela sezon 2018/2019

MISTRZOSTWA EUROPY U21
Grupa A. 1/3

Polska U21 - Rosja U21 3:1
1:0 P.Czarnowski kar.'29
1:1 N.Obolskyi '61
2:1 M.Wójcicki '67
3:1 K.Kuczak kar.'76

Młodzi Polacy zagrali dobre spotkanie. Świetną zmianę dał Wójcicki (Legia Warszawa) oraz Kuczak (Wisła Kraków). Dorna miał nosa do tych zmian, ale mimo wszystko brakowało mu w tym meczu bocznych obrońców, których właściwie nie powołał. Dobre spotkanie rozegrał również Valentin Wojtkowiak, który od nowego sezonu jest zawodnikiem Korony Kielce. Polacy udanie zaczynają turniej.

Przede mną mecz w roli selekcjonera kadry Panamy.

MECZ TOWARZYSKI


Wyspy Dziewicze USA - Panama 1:5
0:1 E.Davis '5
0:2 R.Clarke '20
0:3 R.Clarke '28
0:4 R.Clarke kar.'36
1:4 G.Villafana '43
1:5 C.Waterman '58
1:6 R.Blackburn '90

Po tym udanym sparingu postanowiłem, że rozegram jeszcze jedno towarzyskie spotkanie przed rozpoczęciem Złotego Pucharu CONCACAF. Tym razem chce zmierzyć się z lepszym rywalem. Dlatego na 9 dni przed pierwszym meczem fazy grupowej z USA, rozegramy spotkanie towarzyskie z Ghaną.

Dostałem zaproszenie na rozmowę kwalifikacyjną w Legii Warszawa, ale oczywiście odrzuciłem ofertę. 

W drugim meczu w swojej grupie w Młodzieżowych Mistrzostwach Europy, Polska U21 przegrała z Niemcami U21 1:0. W ostatnim meczu fazy grupowej o wszystko zagrają z Francją U21.

W kolejnym odcinku będziemy dalej śledzić losy młodych Polaków na mistrzostwach. Pojadę na decydujący mecz z Francją. Ustalą się budżety na nowy sezon, bo póki co zarząd bardzo mocno obciął mi budżet płacowy przez co nie mogę za bardzo wzmocnić drużyny. Mam nadzieję, że budżet zostanie zwiększony wraz z początkiem nowego sezonu i letniego okienka transferowego. Czekają nas więc ciekawe rzeczy. Rozpoczęcie przygotowań do nowego sezonu, Eliminacje do Ligi Mistrzów oraz Złoty Puchar CONCACAF. Do klubu przyjdą też nowi piłkarze, zaprezentuje ich profile. Dodałem także dużo więcej europejskich lig grywalnych, dzięki temu mocno urealni i uatrakcyjni to całą symulację i na pewno doda pikanterii na rynku transferowym.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz