piątek, 4 listopada 2016

#13 Korona Kielce / Panama - nowy sezon i Złoty Puchar CONCACAF


Mamy czerwiec 2019 roku. Zaraz zacznie się okienko transferowe i ruszają przygotowania do nowego sezonu. Spróbuję sprowadzić jeszcze jakiegoś zawodnika z myślą o Lidze Mistrzów. Nie zdążyłem też pojechać na mecz Polski U21 z Francją U21. To był ich ostatni pojedynek w fazie grupowej MME. Niestety młodzi biało-czerwoni przegrali 2:1 i pożegnali się z rozgrywkami. Dorna powinien polecieć za swoje decyzje kadrowe. Myślę, że o wiele lepiej poprowadziłbym ten zespół. Przede mną natomiast szukanie piłkarzy, ustalanie sparingów oraz Złoty Puchar CONCACAF, do którego przygotowania rozpoczynamy spotkaniem towarzyskim z Ghaną.

Leszek Ojrzyński został nowym menadżerem Legii Warszawa, tym samym Podbeskidzie rozpoczęło poszukiwania nowego szkoleniowca.

Wysłałem powołania do kadry Panamy na Złoty Puchar.

Kadra Panamy na turniej Złotego Pucharu CONCACAF (podstawowa jedenastka + 7 zawodników na ławce)
Francja U21 zwyciężyła w MME w finale pokonując 2:0 Hiszpanię U21.

Jeszcze przed wyjazdem do Ameryki Centralnej na spotkanie prowadzonej przeze mnie reprezentacji, zdołałem przywitać w klubie nowych zawodników. Udało mi się sprowadzić łącznie 5 nowych zawodników.


TRANSFERY DO KLUBU:

Valentin Wojtkowiak - uczestnik MME, pozyskany z RC Lens (wolny transfer)

George Green - dobry środkowy pomocnik, pozyskany z Everton (wolny transfer)

Augustine Mkhwanazi - młodzieżowy reprezentant Anglii, pozyskany z Man.City (wolny transfer)

Mavis Tchibota - reprezentant Kongo, pozyskany z Realu Madryt (wolny transfer)

Borja Mayoral - uczestnik MME, pozyskany z Realu Madryt (190 tys. EURO)

Zaraz po prezentacji nowych piłkarzy, złapałem pierwszy samolot do Ameryki Centralnej, gdzie razem z kadrą Panamy rozpoczęliśmy zgrupowanie.

MECZ TOWARZYSKI


Panama - Ghana 2:1
1:0 R.Clarke '11
2:0 R.Blackburn '68
2:1 G.Fiamenyoh '90+3

To był udany sparing przed turniejem. Moja drużyna udowodniła, że potrafi grać ze znacznie lepszymi rywalami, którzy naszpikowani byli drogimi gwiazdami mocnych klubów. Panamczycy pokazali ducha walki, a mi rozjaśniło się w głowie wiele, co do wyjściowego składu na pierwszy mecz grupowy. Doskonały mecz rozegrał mój bramkarz, który uratował mnie od porażki. Niestety kondycja u wielu piłkarzy jest w kiepskim stanie, a zbyt dużego pola do manewru jeśli chodzi o rotację to nie mam.

Tymczasem w Polsce moja Korona Kielce przygotowuje się do sezonu i Eliminacji do Ligi Mistrzów. Pierwszy sparing gramy z trzecioligowcem, ale już pięć dni później rozgrywamy poważniejszy mecz towarzyski z West Ham United.

MECZ TOWARZYSKI


Wierna Małogoszcz (III) - Korona Kielce 0:5
0:1 J.Jones '3
0:2 G.Green '7
0:3 J.Błaszczykowski '17
0:4 B.Mayoral '80
0:5 B.Mayoral '86 

Okazało się, że sparing z West Ham został odwołany, ponieważ kolidował ze starciem z Lechem Poznań o Superpuchar Polski.

SUPERPUCHAR POLSKI

Korona Kielce - Lech Poznań 












skład:  Luybenov - Błaszczykowski(k), Wrześniewski, /ZwM/ Malarczyk, Rybowski - Dawidowicz ('47 Wojtkowiak) - Nemeth, Green ('67 Mkhwanazi), Jones, Teslyuk - Ejzygmann ('55 Mayoral)

Mecz zaczął się od mojej dominacji. Dzięki temu sprawnie strzeliłem dwie bramki. Co ciekawe obie zdobyli środkowi obrońcy Malarczyk i Wrześniewski. Po dwóch strzałach w twarz rywale podnieśli się z kolan i zaczęli atakować. Jeszcze przed przerwą bramkę zdobywa Linetty. Natomiast po przerwie kontrolowałem przebieg meczu i wielokrotnie groźnie atakowałem. Niestety w końcówce spotkania rozkojarzenie Rybowskiego w obronie wykorzystał Lech i Kownacki strzela na remis. Moi zawodnicy byli już bardzo zmęczeni i nie w smak była mi dogrywka. Na szczęście kunszt pokazał Malarczyk, który na cztery minuty przed końcem regulaminowego czasu zdobywa bramkę dobijając piłkę po świetnym strzale z rzutu wolnego Teslyuka. Białorusin zaliczył w tym spotkaniu dwie asysty. Zdobywamy Superpuchar Polski po raz drugi z rzędu!


TABLICA WYNIKÓW: 3:2
1:0 P.Malarczyk '2
2:0 M.Wrześniewski '16
2:1 K.Linetty '37
2:2 D.Kownacki '82
3:2 P.Malarczyk '87

Zaraz po tym spotkaniu wsiadłem w samolot do USA.

W drugiej rundzie kwalifikacji Eliminacji do Ligi Mistrzów trafiliśmy na mistrza Wysp Owczych - półzawodowy Havnar Boltfelag, który pokonał mistrza Gibraltaru College Europa (W0:0 i D3:0).

ZŁOTY PUCHAR CONCACAF

GRUPA A

Stany Zjednoczone - Panama












skład: Mejia - Chen ('70 Azmahar), Cummings, Cordero, C.Rodriguez(k) - Nino - Torres, Tejada ('46 Gomez), Davis - Waterman ('63 M.Rodriguez), Clarke 

Co tu dużo pisać. Graliśmy z gospodarzami turnieju, do tego dysponującym naprawdę dobrym składem. Graliśmy jednak odważnie dzięki czemu długo stawialiśmy udany opór w obronie. Ponownie świetnie broni Mejia, który jest ostoją tego meczu. Niestety w rywale grali dobry futbol i atakowali nas niemiłosiernie. Straciliśmy pierwszą bramkę po kardynalnym błędzie w obronie w 18 minucie, strzelił Bobby Wood. Od tej pory co pewien czas udało nam się przeprowadzić kilka groźnych kontrataków. Po przerwie graliśmy odważnie, a nasze apetyty rozbudziła druga żółta kartka dla Bradley'a, który wyleciał z boiska. Niestety Amerykanie zacieśnili szyki i nie zamierzali oddawać inicjatywy. Przez to, że nakazałem moim piłkarzom grać odważniej w ofensywie, gospodarze posłali nam szybką kontrę i przegrywaliśmy od 87 minuty 2:0. Jeszcze ruszyliśmy do ataku, ale mimo groźnych akcji, nie udało się. Mimo wszystko jestem zadowolony z gry mojego zespołu. Szkoda tylko, że postawiłem na ten mecz wszystkie siły, a za 3 dni gramy z Gwatemalą. Raczej będę musiał rotować mocno składem.

TABLICA WYNIKÓW: 2:0
1:0 B.Wood '18
2:0 A.Novakovich '87
czerw/k. M.Bradley '66 

GRUPA A

Kostaryka - Gwatemala 4:1

GRUPA B

Meksyk - Jamajka 2:1

Martynika - Trynidad i Tobago 1:3

GRUPA C

Kanada - Salwador 2:1

Haiti - Honduras 0:5

GRUPA A


Panama - Gwatemala











skład: Mejia - Tejada, M.Rodriguez, Codrero, Azmahar - Gomez - Gonzalez ('46 Torres), Bonilla, Davis ('69 Medina) - Waterman (knt.'4 Clarke), Blackburn

Po meczu z USA moi kluczowi zawodnicy byli wykończeni. Postanowiłem więc wystawić mocno eksperymentalny skład, licząc, że zmiennicy zagrają dobrze i to wystarczy na teoretycznie najsłabszego rywala w grupie. Główne siły oszczędzałem na ostatni mecz w grupie z Kostaryką. Niestety Gwatemalczycy zagrali tego dnia bardzo dobrze, a mój zespół dość słabo. Przegrywałem ten mecz 3:0, kiedy nagle moi piłkarze poderwali się do walki. Nadzieje rozbudził Blackburn, który jeszcze przed przerwą zdobywa gola na 1:3. Niedługo po przerwie kolejną bramkę dokłada Clarke i jest już 2:3. Mój zespół dzielnie atakował, ale rywale dobrze się bronili. W końcówce meczu postawiłem wszystko na jedną kartę i nakazałem moim piłkarzom za wszelką cenę atakować, aby zdobyć choć punkt. Niestety to odkrycie się w obronie, przypłaciliśmy skuteczną kontrą rywali i czwartą bramkę. Wielka szkoda, bo wygląda na to, że pożegnamy się z turniejem.

TABLICA WYNIKÓW: 2:4
0:1 J.Chiapas '8
0:2 L.Mejia sam.'16
0:3 C.Noriega '36
1:3 R.Blackburn '37
2:3 R.Clarke '53
2:4 N.Miranda 90+2

GRUPA A

USA - Kostaryka 2:2

GRUPA B

Trynidad i Tobago - Meksyk 3:3

Jamajka - Martynika 3:0

GRUPA C

Honduras - Kanada 2:2

Salwador - Haiti 1:2

GRUPA A


Kostaryka - Panama












skład: Mejia - Chen, Cummings, Cordero, C.Rodriguez(k) - Nino - Torres, Tejada ('47 Medina), Davis ('62 Aguilar) - Clarke, Blackburn ('62 Waterman)

Mecz o honor zaczęliśmy dobrze i przeważaliśmy na boisku. Niestety szybko dała o sobie znać przepaść jaka dzieli oba zespoły. Kostaryka na spokojnie strzeliła bramkę i kontrolowała przebieg spotkania. Później dołożyła tylko drugą i pewnie wygrała ze mną mecz. Zajmujemy ostatnią pozycję w grupie z dorobkiem zera punktów. Nie ukrywam, że jestem rozczarowany tym turniejem, ale traktuje to jako cenne doświadczenie. Przede mną Eliminacje do Mistrzostw Świata i postaram się tam zaprezentować jak najlepiej.

TABLICA WYNIKÓW: 2:0
1:0 M.George '43
2:0 R.Ramirez '62

Gwatemala - USA 0:1

Tym samym opuściłem turniej i wróciłem do Polski.

Bartłomiej Drągowski został wykupiony z Jagiellonii przez FC Koln z niemieckiej bundesligi za 4 mln EURO plus dodatki.

Przed nami zaś wyjazd na Wyspy Owcze. Zaczynamy batalie o LM.


Eliminacje do Ligi Mistrzów - 2 runda kwalifikacji
1. mecz

Havnar Boltfelag - Korona Kielce











skład:  Luybenov - Błaszczykowski(k), Wojtkowiak, Malarczyk, Rybowski - Dawidowicz - Nemeth, Green ('58 Mkhwanazi), /ZwM/ Jones, Teslyuk ('67 Tschibota) - Ejzygmann ('46 Mayoral)

Ten mecz wyglądał bardziej na sparing. Gospodarze nie potrafili nawiązać żadnej walki, natomiast my niemiłosiernie ich atakowaliśmy. Co zaowocowało gradem bramek. Rywale w końcówce mieli rzut karny, ale ich zawodnik trafił prosto w mojego bramkarza. Zaliczka goli pozwoli nam w rewanżu odpocząć kluczowym zawodnikom.

TABLICA WYNIKÓW: 0:5
0:1 P.Ejzygmann '2
0:2 J.Jones '24
0:3 G.Green '31
0:4 B.Mayoral '64
0:5 J.Jones 77

W pierwszej rundzie kwalifikacyjnej do Ligi Europy Śląsk Wrocław pokonał albański FK Tirana (D2:0, W2:0), a Zagłębie Lubin pewnie wygrało swój dwumecz z amatorskim Libertas z San Marino (W5:0, D4:0). 

Przed nami inauguracja rozgrywek Ekstraklasy z Pogonią Szczecin. Jeszcze przed tym meczem dowiedziałem się, że jeśli wyeliminujemy naszego rywala z Wysp Owczych w 3 rundzie kwalifikacyjnej do LM zmierzymy się z trudnym rywalem. Trafiliśmy na Anderlecht. Będą emocje. 

Alexander Sorloth pożegnał się z klubem. Miał małe szanse na grę, a zarabiał aż 8,5 tys. EURO tygodniowo. Dogadałem się z Schalke i wymieniłem go na znacznie tańszego w utrzymaniu i utalentowanego 22-letniego Michaela Olczyka. 



EKSTRAKLASA
1/30


Pogoń Szczecin (-) - Korona Kielce (-)












skład: Luybenov - Błaszczykowski(k), Wrześniewski, Malarczyk, Vukcevic - /ZwM/ Dawidowicz ('78 Wojtkowiak) - Nemeth, Olczyk, Jones ('66 Mkhwanazi, knt.'79), Teslyuk - Ejzygmann ('47 Mayoral)

Udanie rozpoczynamy rozgrywki Ekstraklasy. Gospodarze zdobyli pierwsi bramkę, ale my konsekwentnie atakowaliśmy i udało się przechylić zwycięstwo na naszą szalę. Cudownym strzałem z pierwszej piłki sprzed pola karnego popisał się Dawidowicz, który dał nam wyrównanie. Na drugą połowę bezbarwnego w tym meczu Ejzygmanna zmienia Mayoral i strzela gola na 1:2. Od tego momentu kontrolowaliśmy grę, a sędzia podyktował nam rzut karny, którego na bramkę zamienił kapitan drużyny Błaszczykowski. Udana inauguracja ligi.

TABLICA WYNIKÓW: 1:3
1:0 P.Małecki '22
1:1 P.Dawidowicz '43
1:2 B.Mayoral '60
1:3 J.Błaszczykowski kar.'71

------------------
W kolejnym odcinku dalsze zmagania w lidze oraz w Eliminacjach do LM. Trafiliśmy na Anderlecht, który pewnie będzie faworytem w tym starciu. Zatem czekają nas emocje. Do tego zaczynamy batalię w Eliminacjach do Mistrzostw Świata z kadrą Panamy.  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz