czwartek, 27 października 2016

#10 Korona Kielce / Panama - końcówka sezonu 2018/2019

Mamy już kwiecień, a zatem do końca sezonu pozostało naprawdę niewiele spotkań. Aby liczyć się w walce o tytuł mistrzowski, nie możemy pozwolić sobie na głupie straty punktów. Z garści wiadomości jakie znalazły się w mojej skrzynce, najbardziej ciekawiły mnie mecze moich podopiecznych w reprezentacjach swoich krajów. Reprezentacja Polski U21 grała towarzyski mecz z Luksemburgiem. Wysoką formę w klubie potwierdził Piotr Ejzygmann, który strzelił w tym meczu aż cztery bramki. Dzięki temu w 13 meczach w młodzieżowej kadrze, może się pochwalić już 9 trafieniami. W meczu tym zagrał również Michał Wrześniewski. Natomiast seniorskie reprezentacje narodowe rozgrywały spotkania w ramach Eliminacji do Mistrzostw Europy. Polska rozgrywała u siebie mecz z Niemcami, który skończył się zwycięstwem biało-czerwonych 2:1. Paweł Dawidowicz wystąpił w tym meczu, pojawiając się na boisku w 69 minucie, zmieniając Krystiana Bielika. Błysnął również Mario Nemeth, który zagrał 90 minut w kadrze Węgier w meczu przeciwko Andorze. Mój pomocnik zaliczył asystę, a jego koledzy wygrali 4:0.

Jeszcze przed kolejnym meczem ligowym, udało mi się sfinalizować trzy transfery do klubu. Wykorzystując to, że w budżecie miałem zaoszczędzonych trochę pieniędzy, a wielu piłkarzom kończą się kontrakty, postanowiłem wzmocnić zespół już na kolejny sezon. Jak zwykle postawiłem na młodość. Dzięki brawurowo poprowadzonym negocjacjom z początkiem letniego okienka transferowego nowymi piłkarzami Korony Kielce zostaną:

Valentin Wojtkowiak - 21 l. O(Ś) / DP - młodzieżowy reprezentant Polski, którego pozyskałem z francuskiego RC Lens.

Mavis Tchibota - 22 l. OP(P) / OP(LŚ) / N(Ś) - reprezentant Kongo pozyskany z Realu Madryt.

Augustine Mkhwanazi - 20 l. P / OP(P) - obiecujący, utalentowany pomocnik reprezentacji młodzieżowej Anglii, którego udało mi się wyciągnąć z Man.City.

Tymczasem czekało nas wyjazdowe starcie z Ruchem Chorzów. Teraz mój zespół będzie musiał walczyć o każdy punkt, ponieważ będący w świetnej formie Śląsk Wrocław, wydaje się pewnie kroczyć w stronę mistrzostwa Polski.


EKSTRAKLASA
26/30

Ruch Chorzów (10.) - Korona Kielce (2.)












skład: Lyubenov - Błaszczykowski(k), Wrześniewski, Kazer, Vukcevic - Dawidowicz - Nemeth ('72 Sorloth), Cebula, Jones, Teslyuk ('80 Ozmen) - Ejzygmann ('64 Bradshaw)

Mecz zaczął się niepomyślnie dla nas. Potężną bombą zawodnik gospodarzy nie dał szans mojemu bramkarzowi. Jednak dalej było już tylko lepiej. Konsekwentnie opanowywaliśmy sytuacje na boisku. Najpierw pięknym strzałem z daleka popisał się Teslyuk i dał nam wyrównanie. Następnie po indywidualnej akcji przed zejściem na przerwę, bramkę zdobył Jones. Natomiast w końcówce meczu świetne podanie Cebuli, wykorzystał Bradshaw, który w sytuacji sam na sam, pewnie pokonał golkipera Ruchu Chorzów. Trzy punkty dla Korony!

TABLICA WYNIKÓW: 1:3
1:0 M.Alghoul '3
1:1 A.Teslyuk '23
1:2 J.Jones '40
1:3 T.Bradshaw '84

Kolejny mecz to starcie na naszym boisku z ostatnią w lidze Zawiszą Bydgoszcz. Wiem jak łatwo o stratę punktów w takim meczu, dlatego musimy przystąpić do niego w pełni skoncentrowani. Wrześniewski nie będzie mógł zagrać w tym meczu ze względu na limit żółtych kartek. Mam za to nadzieję, że do pełni sił powróci lider mojej defensywy - Piotr Malarczyk.

W międzyczasie dowiedziałem się, że we wrześniu w Eliminacjach do Mistrzostw Świata prowadzona przeze mnie reprezentacja Panamy rozpocznie swoją drogę na mundial od dwumeczu z Grenadą. Natomiast losowanie fazy grupowej Złotego Pucharu ulokowało nas w Grupie A z Kostaryką, Gwatemalą i Stanami Zjednoczonymi.


EKSTRAKLASA
27/30

Korona Kielce (2.) - Zawisza Bydgoszcz (16.)












skład: Lyubenov - Błaszczykowski(k), Malarczyk ('78 Pietras), Kazer, /ZwM/ Rybowski - Fretovs ('53 Sorloth) - Nemeth, Dawidowicz, Jones, Teslyuk - Ejzygmann ('73 Bradshaw)

To była dominacja absolutna ze strony mojego zespołu. Drylowaliśmy ich bramkę na każdy możliwy sposób. Niestety tego dnia mieliśmy problemy ze skutecznością, ale też wielkie szczęście mieli goście. Gdyby nie one wynik w tym meczu mógłby oscylować w granicach 6:0. Tymczasem wygraliśmy skromnie. Rybowski wraca do składu i od razu notuje świetny występ. Zostaje zawodnikiem meczu i notuje asystę, którą na bramkę potężnym strzałem głową zamienia Jones. Zdobywamy cenne trzy punkty!

TABLICA WYNIKÓW: 1:0
1:0 J.Jones '53

Tymczasem czekał nas wyjazd do Gdyni na mecz 28 kolejki z tamtejszą Arką.


EKSTRAKLASA
28/30

Arka Gdynia (14.) - Korona Kielce (2.)












skład: Lyubenov - Błaszczykowski(k) ('33 Pietras), Wrześniewski, Malarczyk ('68 Miklasiński), Rybowski - Dawidowicz - Nemeth, Jones,Sorloth ('52 Bradshaw), Teslyuk - Ejzygmann

Arka zagrała ambitny futbol i wyraźnie chciała napsuć nam krwi. To nie był wybitny mecz mojej drużyny, ale spokojny i konsekwentny. Próbowałem też nieco innych rozwiązań taktycznych z Jonesem w drugiej linii i Sorlothem jako cofniętym napastnikiem za Ejzygmannem. Pietras pojawił się na boisku w wyniku urazu Błaszczykowskiego i zagrał dobre zawody zaliczając asystę przy bramce Ejzygmanna. Bramkę dołożył także Teslyuk. My natomiast straciliśmy gola po zabójczej kontrze przeciwnika i akcji sam na sam murzyna gospodarzy.

TABLICA WYNIKÓW: 1:2
0:1 P.Ejzygmann '49
0:2 A.Teslyuk '53
1:2 B.Badji '65

Przede mną starcie u siebie z Cracovią, którą mamy zaraz za plecami w lidze. Mimo wszystko wyprzedzamy rywali aż o 13 punktów. Natomiast do Śląska tracimy już tylko 3 punkty. Dowiedziałem się też, że Jakub Błaszczykowski jest jednym z głównych faworytów do nagrody Piłkarza Sezonu Polskiej Ekstraklasy. Cieszę się, że Kuba ciężką pracą na treningach udowodnił, że jest piłkarzem świetnym. To obecnie najlepszy prawy obrońca w polskiej lidze z największą ilością asyst.


EKSTRAKLASA
29/30

Korona Kielce (2.) - Cracovia (3.)












skład: Lyubenov - Błaszczykowski(k), Wrześniewski, Malarczyk ('86 Kazer), Rybowski - Dawidowicz - Nemeth, Jones, Sorloth ('77 Bradshaw), Vukcevic ('47 Teslyuk) - Ejzygmann

Mimo, że dominowałem w całym meczu, miałem dużo sytuacji, znowu dały o sobie znać problemy ze skutecznością. Trzeba coś z tym zrobić. Cracovia grała mądrze w obronie. Moja linia defensywna również rozegrała wspaniałe spotkanie. Szczególnie dobrze zagrał Błaszczykowski, dwojąc się i trojąc, aby zdobyć bramkę. Jednak mecz kończy się bezbramkowym remisem.

TABLICA WYNIKÓW: 0:0


EKSTRAKLASA
30/30

Korona Kielce (2.) - Podbeskidzie (10.)












skład: Lyubenov - Błaszczykowski(k), Wrześniewski, Malarczyk ('46 Bradshaw), /ZwM/ Rybowski - Kazer - Nemeth ('71 Pietras), Dawidowicz, Jones, Teslyuk ('76 Vukcevic) - Ejzygmann (knt.'90)

Kolejny mecz, w którym dominowałem. Niestety nie udało się wykończyć bramką żadnej z kluczowych akcji. Jednak ważne, że nie tracimy punktów. Zniżka formy w końcówce sezonu często się zdarza. Ważne, aby walczyć do końca.

TABLICA WYNIKÓW: 0:0


Po meczu z Podbeskidziem Ekstraklasa została podzielona na grupę Mistrzowską i Spadkową. Czekają nas zacięte pojedynki. Przed nami siedem meczów, które przesądzą o tym, kto zdobędzie tytuł mistrzowski. Po podziale tabeli mamy punkt straty do liderującego Sląska i 6 punktów przewagi nad trzecią Cracovią.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz