niedziela, 16 października 2016

#6 Korona Kielce w Lidze Mistrzów - sezon 2018/2019


Za awans do LM zainkasowaliśmy 8 mln EURO plus inne dodatki np. prawa do transmisji telewizyjnych. Tak jak podejrzewałem większość kasy poszła na rozbudowę bazy treningowej, o którą poprosiłem zarząd. Na transfery nie dostałem wiele pieniędzy, ale na szczęście miałem do wykorzystania część pieniędzy jakie zarobiliśmy na sprzedaży Kwaterskiego. Zbliżał się koniec okienka transferowego, a ja zarobione pieniądze chciałem dobrze spożytkować, bo gdybym tego nie zrobił teraz, to później ta kasa rozeszłaby się po kościach. Udało mi się dosłownie w ostatniej chwili sprowadzić dwóch nowych piłkarzy. Rozmowy trwały w ukryciu przed mediami i nie były łatwe, ale w końcu wszystko ułożyło się po mojej myśli. Obaj zawodnicy mieli dużo propozycji z innych klubów. O jednego z nich walczyły duże europejskie marki. Żeby mieć pewność, że wybierze ofertę z Kielc zaoferowałem mu wszystko co mogłem.

TRANSFERY DO KLUBU:

Jakub Błaszczykowski - 32 l.; P/OP(P) - kadra PL: 80 m. 16 br.

Skończył mu się kontrakt z Borussią Dortumnd, a że tam od kilku sezonów dostawał coraz mniej szans, to ani jemu, ani klubowi nie zależało na podpisywaniu kolejnej umowy. Jak na swoje lata widziałem jak wiele może on dać mojej drużynie. Podpisałem z nim 3-letni kontrakt.
Błaszczykowski stał się jednym z najlepiej opłacanych piłkarzy w Ekstraklasie i z pewnością będzie nim do końca jego kontraktu.

Paweł Dawidowicz  22 l.; DP/O/P(Ś)

Po dobrym sezonie w Sportingu Lizbona B (31 m. 0 br. 2 As. 7.15), Benfica chciała przedłużyć z nim kontrakt, ale Paweł był niezadowolony z braku dania mu szansy pokazania się w pierwszej drużynie, natomiast ja dawałem mu dobre pieniądze (9,5 tys. EURO tygodniowo + intratne klauzule) i możliwość gry w Lidze Mistrzów, co ostatecznie przekonało tego utalentowanego młodego zawodnika do gry w moim klubie.

W ten sposób pozyskałem dwa ważne ogniwa i dość uniwersalnych graczy. Dawidowicz może grać i na środku obrony i w pomocy, a Błaszczykowskiego wystawiałem naturalnie na prawym skrzydle, ale jednocześnie pomyślałem, że w jego wieku przyda się jakaś zmiana, która sprawi, że zawodnik ten będzie miał jeszcze więcej motywacji by uczyć się wciąż nowych rzeczy i podejmować wyzwania. Położyłem więc wysoki nacisk na trening nowej pozycji  - Wysuniętego Prawego Obrońcę.

W ostatniej chwili udało mi się jeszcze namówić do wypożyczenia Manchester United, a jego przedmiotem był reprezentant walijskiej młodzieżówki - 17-letni Alex Richards WN/OP(L).










LOSOWANIE FAZY GRUPOWEJ LIGI MISTRZÓW

GRUPA C.
1. Barcelona
2. Sporting Benfica Lizbona
3. Bayer Leverkusen
4. Korona Kielce

Uhuhu będzie ciężko. Dla mnie ważne jest by zespół zagrał ambitnie w każdym meczu. Nikt nie oczekuje zwycięstw z takimi rywalami, oczekuje zachowania twarzy i pokazania, że jesteśmy w stanie wrócić tu za rok, silniejsi i gotowi na sprawienie sensacji. Oto moja pierwsza przygoda z Ligą Mistrzów w tej grze:


LIGA MISTRZÓW - Grupa C (1/6)
Sporting Benfica Lizbona - Korona Kielce

Debiut w Lidze Mistrzów przypadł nam na wyjeździe w Lizbonie. Wiedziałem, że nie będzie łatwo i ustawiłem zespół mocno defensywnie.

skład: Lyubenov - Pietras, Wrześniewski, Malarczyk, Vukcevic - Dawidowicz ('72 Cebula), Jovanovic(k) - Błaszczykowski, Nemeth, Ozmen ('82 Richards) - Ejzygmann ('46 Teslyuk)

TABLICA WYNIKÓW: 4:0
1:0 Silva '7
2:0 Hernandez kar.'64
3:0 Christante '67
4:0 Bonatini '78

To było twarde zderzenie z rzeczywistością. Moi piłkarze zwyczajnie sobie nie poradzili, choć nie graliśmy źle. Oprócz błędu na początku meczu do 60 minuty broniliśmy się dobrze, ale kiedy nasza obrona została rozmontowana po raz drugi to już do końca spotkania nie dało jej się złożyć do kupy i worek z bramkami dla przeciwnika otworzył się. Uznałem, że dla tych wszystkich młodych chłopaków w drużynie będzie to niezapomniana lekcja i od tego meczu może być już tylko lepiej, choć w głębi ducha obawiałem się kompromitacji z Barceloną.

Wielka Barcelona przyjechała do Kielc na drugie starcie grupowe w LM. Piłkarze gospodarzy po czterobramkowej porażce w Lizbonie, chcą pokazać się z lepszej strony.

LIGA MISTRZÓW - Grupa C (2/6)
Korona Kielce - FC Barcelona
Korona Kielce VS FC Barcelona w LM - formacje zespołów

skład: Lyubenov - Błaszczykowski, Wrześniewski, Malarczyk(k), Rybowski - Fertvos - Nemeth ('76 Rabiu Ibrahim), Cebula ('65 Kazer), Jones ('88 Pietras), Vukcevic - /ZwM/ Ejzygmann

TABLICA WYNIKÓW: 2:2
1:0 Ejzygmann '12
1:1 Messi kar.'26
2:1 Ejzygmann '29
2:2 Pedro '54

To był świetny mecz w wykonaniu Korony Kielce! Jestem dumny z tego co pokazała moja drużyna. Błaszczykowski być może nie zagrał jeszcze wybitnego meczu na prawej obronie, ale jest dopiero w trakcie przestawiania się na pozycję, na której w Wiśle Kraków grał właśnie przeciwko Barcelonie. Muszę pochwalić jednak całą obronę. Poza tym 19-letni Rybowski wyłączający kilka razy z gry Messiego, to widok którego na długo nie zapomnę. To właśnie dzięki Rybowskiemu jedyne zagrożenie ze strony jednego z najlepszych piłkarzy świata, dla mojego zespołu, w tym meczu, to... rzut karny. Fenomenalny Ejzygmann strzela dwa gole. Cenny remis.

Po meczu w internecie pojawiło się sporo memów wskazujących na bezradność Messiego wobec fenomenalnej dyspozycji Rybowskiego.



LIGA MISTRZÓW - Grupa C (3/6)
Korona Kielce - Bayer Leverkusen

skład: Lyubenov - Błaszczykowski, Wrześniewski, Malarczyk(k), Rybowski ('62 Ozmen) - Fertvos - Nemeth, Cebula, Jones ('70 Rabiu Ibrahim), Vukcevic - Ejzygmann ('77 Teslyuk)

TABLICA WYNIKÓW: 1:3
0:1 Carlos '1
0:2 Carhanoglu '34
0:3 Kramer '45
1:3 Teslyuk '83

Niestety nie udało się urwać choć punktu na własnym boisku. Mimo wszystko to nie był jednostronny mecz. Statystyki były wyrównane, ale to goście lepiej strzelali. Nie mogę jednak zarzucić moim zawodnikom braku zaangażowania.


LIGA MISTRZÓW - Grupa C (4/6)
Bayer Leverkusen - Korona Kielce

skład: Lyubenov - Błaszczykowski, /ZwM/ Wrześniewski, Malarczyk(k), Rybowski - Fertvos ('72 Kazer) - Nemeth, Dawidowicz ('89 Cebula), Jones ('84 Rabiu Ibrahim), Teslyuk - Ejzygman

TABLICA WYNIKÓW: 1:1
0:1 Ejzygmann '42
1:1 Jedvaj '76

Wyjazd do Leverkusen zapowiadał się na niezwykle ciężką walkę i tak też było. Moi zawodnicy zostawili płuca na boisku, a obrona Korony Kielce zagrała świetne spotkanie. Zawodnikiem meczu został Wrześniewski, którego dostrzegł w końcu selekcjoner reprezentacji młodzieżowej. Znowu punktuje Ejzygmann, bez którego trener reprezentacji Polski U21 nie wyobraża sobie formacji ofensywnej. Fakt musieliśmy się mocno bronić, ale mieliśmy swoje okazje i mogliśmy to spotkanie nawet wygrać.


LIGA MISTRZÓW - Grupa C (5/6)
Korona Kielce - Sporting Benfica Lizbona

skład: Lyubenov - Błaszczykowski, Wrześniewski, Malarczyk(k), Rybowski ('86 Vukcevic) - Fertvos - Nemeth, Dawidowicz, Jones ('78 Zalecki), Teslyuk - Ejzygman (knt.'45 /ZwM/ Richards)

TABLICA WYNIKÓW: 4:0
1:0 Nemeth '39
2:0 Richards '52
3:0 Teslyuk '86
4:0 Richards '89

Przed własną publicznością pogromiliśmy gości w pełni zmazując blamaż z meczu w Lizbonie. Wszystko zagrało jak w zegarku, choć przyjezdni mieli sporo sytuacji, ale moja obrona grała tego dnia fenomenalnie. Niektóre oceny pomeczowe to: Błaszczykowski 9.0, Wrześniewski, Malarczyk, Rybowski po 8.2, Nemeth 9.1, Teslyuk 8.7 no i Alex Richards 9.3. Ten młodziutki piłkarz wypożyczony z Man.Utd. dał świetną zmianę strzelając dwie bramki. Ten wynik otworzył nam nadzieje na zajęcie trzeciego miejsca w grupie i zakwalifikowanie się do Ligi Europy.


LIGA MISTRZÓW - Grupa C (6/6)
FC Barcelona - Korona Kielce

skład: Lyubenov - Błaszczykowski, Wrześniewski, Malarczyk(k), Vukcevic - Fertvos - Nemeth ('24 Teslyuk), Dawidowicz, Jones ('73 Kazer), Ozmen ('63 Richards) - Ejzygmann

TABLICA WYNIKÓW: 7:0
1:0 Suarez '2
2:0 Suarez '5
3:0 Messi '17
4:0 Neymar '40
5:0 Neymar '63
6:0 Neymar kar.'80
7:0 Neymar '89

Co tu dużo pisać... Barcelona pokazała nam jak się gra w piłkę i jaka jeszcze przepaść dzieli nas między futbolem jaki uprawiamy, a prawdziwym piłkarskim topem. Wyszli najmocniejszym składem i zrewanżowali się za sensacyjny remis w Kielcach. To był pogrom totalny. Moi zawodnicy nie byli w stanie nawiązać jakiejkolwiek walki. Nie oddaliśmy ani jednego strzału na bramkę gospodarzy, a posiadanie piłki mieliśmy na poziomie 37%.

Tabela grupy C po wszystkich meczach w tej fazie. Korona w 6 spotkaniach strzeliła 8 bramek i straciła 16.

Krótkie refleksje po moim pierwszym występie w LM: nie było tragedii, myślę że mój zespół wyszedł z tych meczów z podniesioną głową. Nie licząc pogromu na Camp Nou, Korona Kielce zagrała naprawdę przyzwoicie i jeśli w przyszłym sezonie uda się tu wrócić, to na pewno postaramy się o jeszcze lepsze wyniki. Tymczasem zebraliśmy bezcenne doświadczenie i z optymizmem patrzymy w przyszłość.

W trakcie trwania Ligi Mistrzów rozegrałem w Ekstraklasie 10 meczów. W kolejnym wpisie przedstawie ich wyniki i zatopimy się w przerwę zimową. To też czas kiedy niedługo po przerwie SPACJA w moim komputerze nie zdążyła jeszcze pójść dalej więc będę wówczas składał sprawozdanie na bieżąco i sam będę zaskoczony tym co się dzieje w moim świecie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz