piątek, 14 października 2016

#5 Korona Kielce i batalia o Ligę Mistrzów


Mimo zwycięstwa w lidze i zdobycia mistrzostwa Polski z Koroną już w pierwszym sezonie, zarząd trzymał raczej finanse w ryzach i nie mogłem wybitnie poszaleć na rynku transferowym. Poza tym piłkarze w poprzednim sezonie pokazali, że potrafią dobrze grać. Nadal postanowiłem kontynuować swoją politykę prowadzenia drużyny: stawiaj na młodych i graj szczelnie w defensywie, konstruując szybkie i zabójcze kontrataki.

Jednocześnie poprosiłem zarząd o rozbudowę bazy treningowej i zwiększenie liczby trenerów, aby każda formacja mogła wydajnie pracować na treningach. Dzięki temu sztab wyglądał i wygląda nadal tak:


Korona Kielce - sztab szkoleniowy; zrzut z ekranu pochodzi z 2019 roku, w którym jestem obecnie, ale tak samo wyglądał na początku sezonu.
Udało mi się zatem zebrać dobrych trenerów i trochę znanych nazwisk, dzięki czemu cały sztab prezentował się spójnie i okazale. Cieszę się, że w klubie jest Marcin Wasilewski, Kazimierz Sidorczuk, Artur Boruc, Jan Koller, czy Jacek Magiera. Takie nazwiska dają niezbędną jakość na treningach, a także tworzą dobrą atmosferę wokół drużyny.

Potrzebowałem kilku wzmocnień. Wiedziałem, że mój dotychczasowy bramkarz Cerniauskas nie będzie w stanie poradzić sobie w kolejnym sezonie, a tym bardziej w batalii o Ligę Mistrzów. Dzięki sprawnej pracy moich scoutów i samodzielnego, żmudnego przeszukiwania rynku transferowego, udało mi się znaleźć i zakontraktować 23-letniego utalentowanego Bułgara - Aleksandar Lyubenov, którego pozyskałem na zasadzie wolnego transferu z Lewskiego Sofia. Z racji szczupłego budżetu musiałem liczyć na uciechy Prawa Bosmana i w ten też sposób z węgierskiego Haladas, ściągnąłem 22-letniego młodzieżowego reprezentanta tego kraju o nazwisku Mario Nemeth OP(Ś) / P(Ś) / OP(P). Moją uwagę przykuł również 18-letni Turek - Mustafa Kazer O(Ś) / DP / P(Ś), którego ściągnąłem z myślą o przyszłości, ale zapowiadał się na wielki talent. W składzie miałem też sporo młodych, fajnych piłkarzy i postanowiłem, że sparingi pokażą kto może się przydać drużynie, a kto pójdzie na wypożyczenie.

Mistrzostwa Europy we Francji niestety odbyły się bez Polaków. Polska zagrała fatalnie w eliminacjach, przez co z gry w reprezentacji zrezygnował Robert Lewandowski. W finale imprezy Niemcy spotkali się z Hiszpanią, której ulegli 2:0. Podczas eliminacji do ME uważnie obserwowałem kilku piłkarzy. Jednym z nich był 24-letni Białorusin Alexey Teslyuk WN(Ś) / P/OP(L) z białoruskiego Homel, którego ostatecznie udało mi się sprowadzić do Korony. W ostatniej chwili moją uwagę przykuł też reprezentant młodzieżówki austriackiej - 21-letni Ahmetcan Ozmen P(L) / OP(L), którego pozyskałem za darmo z SC Weiner Neustadt.

Pierwszy sparing rozegraliśmy na wyjeździe z Błękitnymi Stargard Szczeciński. Mecz wygraliśmy pewnie 3:0, a gole strzelali: Ejzygmann, Teslyuk i Ozmen. Kolejnym spotkaniem, który nas czekał było starcie o Superpuchar Polski z Jagielonią Białystok. W regulaminowym czasie gry był remis 1:1, dogrywka także nie przyniosła rozstrzygnięcia. W karnych lepsi okazali się moi piłkarze, ostatecznie wygrywając 4:3.

Już tylko jeden sparing dzielił nas od pierwszego meczu eliminacyjnego do LM. Przygotowywałem zespół na spokojnie. Rozegraliśmy spotkanie towarzyskie z III-ligową Wierną Małogoszcz, który pewnie wygraliśmy 5:0.



W 2 rundzie Eliminacji do Ligi Mistrzów los przydzielił nam Dinamo Zagrzeb. Już na starcie mieliśmy zatem ciężkie starcie, z klubem bogatszym, z o wiele większą reputacją. Pierwsze spotkanie rozgrywaliśmy na terenie wroga, czyli musieliśmy wybrać się w podróż do Chorwacji.

Eliminacje do Ligi Mistrzów 2 runda 1 mecz:

Dinamo Zagrzeb - Korona Kielce 1:1
1:0 Pjaca '59
1:1 Nemeth '69

skład: Lyubenov - Pietras, Wrześniewski, Malarczyk, Rybowski - Cebula ('54 Fretovs), Jovanovic - Jones, Rabiu Ibrahim ('62 Nemeth), Vukcevic - Ejzygmann ('75 Teslyuk)


Eliminacje do Ligi Mistrzów 2 runda Rewanż:

Korona Kielce - Dinamo Zagrzeb 2:0
1:0 Teslyuk '73
2:0 Teslyuk '87

skład: Lyubenov - Pietras, Wrześniewski, Malarczyk, Rybowski - Fretovs, Jovanovic - Jones ('26 Nemeth), Rabiu Ibrahim ('73 Zalecki), Vukcevic - Ejzygmann ('46 Teslyuk)

Choć było nerwowo udało się przejść pierwszą przeszkodę. Świetną zmianę dał Teslyuk, który wpakował przeciwnikom dwie bramki, dzięki czemu mogliśmy cieszyć się z przedłużenia naszych marzeń o LM. W 3 rundzie wylosowaliśmy izraelski Maccabi Haifa i pierwszy mecz znów graliśmy na wyjeździe.


Eliminacje do Ligi Mistrzów 3 runda 1 mecz:

Maccabi Haifa - Korona Kielce 1:0
1:0 Susic '76

skład: Lyubenov - Pietras, Wrześniewski, Malarczyk, Rybowski - Fretovs, Jovanovic(k) - Nemeth (knt.'38 Rabiu Ibrahim), Jones, Vukcevic ('80 Ozmen) - Ejzygmann ('61 Teslyuk)

Eliminacje do Ligi Mistrzów 3 runda Rewanż:

Korona Kielce - Maccabi Haifa 1:0 k. 5:4
1:0 Nemeth '86

skład: Lyubenov - Pietras, Wrześniewski, Malarczyk, Rybowski - Fretovs ('67 Cebula), Jovanovic(k) - Nemeth, Jones ('95 Rabiu Ibrahim), Vukcevic - Ejzygmann ('46 Teslyuk)

Gramy dalej! Ale to były nerwy, do ostatniej minuty dogrywki, choć mój zespół przeważał przez większość spotkania. Ostatecznie okazaliśmy się lepsi w karnych i żydzi zostali za burtą. Tym samym nas czekało decydujące starcie o wejście do LM z białoruskim BATE, czyli klubem dość bogatym, o wysokiej reputacji, który regularnie grał w LM. Znowu pierwszy mecz gramy na wyjeździe.


Eliminacje do Ligi Mistrzów Baraż 1 mecz:

BATE - Korona Kielce 1:3
0:1 Ejzygmann '18
0:2 Ejzygmann '27
0:3 Malarczyk '30
1:3 Dragun '38

skład: Lyubenov - Pietras, Wrześniewski, Malarczyk, Rybowski - Fretovs, Jovanovic(k) ('46 Cebula) - Nemeth (knt.'38 Rabiu Ibrahim), Jones, Vukcevic ('83 Ozmen) - /ZwM/ Ejzygmann ('50 Teslyuk)

Eliminacje do Ligi Mistrzów Baraż Rewanż:

Korona Kielce - BATE 3:1
1:0 Pietras '24
2:0 Jones '35
2:1 Luybenov sam. '76
3:1 Jones '87

skład: Lyubenov - Pietras, Wrześniewski, Malarczyk, Rybowski - Fretovs ('81 Cebula), Jovanovic(k) - Nemeth ('71 Rabiu Ibrahim), /ZwM/ Jones, Vukcevic - Ejzygmann ('46 Teslyuk)

Euforia na trybunach i w polskich mediach. Korona Kielce przed własną publicznością przypieczętowała bardzo pewnie awans do Ligi Mistrzów. W 2018 roku po raz pierwszy po 23 latach mamy polski klub w elicie Europy. Menadżer chwalony pod niebiosa. Obrona złożona z młodych wychowanków zagrała niezwykle dojrzale. Malarczyk stał się filarem środkowej defensywy. Wrześniewski stara się go naśladować i w przyszłości zapowiada się, że uczeń przerośnie mistrza. Pietras ma nierówne mecze, ale jak jest jego dzień, to potrafi grać świetnie. Damian Rybowski na lewej stronie defensywy spisuje się doskonale. Kto wie może będzie z niego reprezentacyjny lewy obrońca na lata.



Wróćmy do ligi. W czasie trwania eliminacji rozegrałem 6 meczów ligowych. Przez napięty terminarz i rzucenie wszystkich sił na El. do LM, w lidze musiałem nieco rotować składem, co dało szansę na grę rezerwowym oraz juniorom. Szczególną uwagę przyciągał Daniel Kwaterski O(Ś) / O(P), junior, którego w wieku 16 lat ściągnąłem z III-ligowej Łysicy Bodzentyn. Poza tym świetnie zapowiadali się 19-letni Jakub Miklasiński O(Ś) / DP / P(Ś) (wychowanek) i 21-letni Maciej Zalecki P/OP(Ś) (wychowanek).

1/30

Korona Kielce - Jagiellonia Białystok

Inauguracja Ekstraklasy: Korona Kielce - Jagiellonia Białystok / sezon 2018/2019
zmiany: '46 Nemeth <-> Jones; '46 Fertovs <-> Vukcevic; '60 Ejzygmann <-> Ozmen

Tablica Wyników:
1:0
Ozmen '61

2/30

Wisła Płock - Korona Kielce 2:2
1:0 Lebedynski '2
2:0 Oksentowicz '32
2:1 Jones '43
2:2 Ejzygmann kar.'83

skład: Lyubenov - Sukurov(k), Kwaterski, Kazer, Rybowski ('73 Vukcevic) - Miklasinski (knt.'55 Fertovs), Cebula - Jones ('46 Nemeth), Zalecki, Ozmen - Ejzygmann

3/30

Korona Kielce - Piast Gliwice 0:3
0:1 Nieves '6
0:2 Hanzel '50
0:3 Bojko '83

skład: Lyubenov - Sukurov(k) ('61 Teslyuk), Kwaterski, Kazer, Rybowski ('74 Vukcevic) - Fertovs, Cebula - Jones, Zalecki, Ozmen - Ejzygmann

4/30

Lechia Gdańsk - Korona Kielce 3:0
1:0 Pietrowski '48
2:0 Janicki kar.'54
3:0 Makuszewski '84
czerw/k '77 Kwaterski

skład: Lyubenov - Pietras, Kwaterski, Wrześniewski ('73 Kazer), Malarczyk(k) ('62 Rybowski) - Fertovs, Cebula - Kiełb, Rabiu Ibrahim ('62 Zalecki), Teslyuk - Ejzygmann

5/30

Korona Kielce - Zagłębie Lubin 4:1
1:0 Ejzygmann '28
1:1 Benda '29
2:1 Jones '38
3:1 Malarczyk '60
4:1 Teslyuk '81

skład: Lyubenov - Pietras, Wrześniewski, Malarczyk ('77 Kazer), Rybowski - Fretovs ('64 Cebula), Jovanovic(k) - Nemeth (knt.'38 Rabiu Ibrahim), Jones, /ZwM/ Vukcevic - Ejzygmann ('46 Teslyuk)

6/30

Górnik Zabrze - Korona Kielce 0:1
0:1 Ejzygmann '40
 czerw/k '52 Pall Sigurdsson

skład: Lyubenov - Pietras, Wrześniewski(k), Kazer ('69 Fertovs), /ZwM/ Vukcevic - Miklasinski, Cebula - Nemeth , Jones ('47 Rabiu Ibrahim),Ozmen - Ejzygmann ('78 Teslyuk)


W sześciu meczach Ekstraklasy zdobyłem 10 punktów strzelając 8 bramek i tracąc ich 9. To niezły bilans biorąc pod uwagę fakt, że byłem zmuszony do ostrej rotacji składu. Przy okazji obserwowałem młodych zawodników, co dało mi lepsze pojęcie o ich potencjale i użyteczności w drużynie. Zauważyłem, że mój junior Daniel Kwaterski staje się obiektem zainteresowania scoutów. Nagle w klubie w biurach zapanowała konsternacja, kiedy telefony przychodziły z największych marek świata: Manchester City, Barcelona, Sevilla, AC Milan (a wymieniłem tylko kilka). W końcu pojawiły się konkretne oferty na stole. Najbardziej zdeterminowana była Barcelona i AS Monaco, którzy wykładali za niego około 4 mln EURO. Uznając, że mając tak wielki talent w zespole uzyskam za niego więcej. Podyktowałem cenę zbyt wygórowaną i kluby wycofały się. Kiedy myślałem, że Kwaterski spędzi jeszcze sezon w Koronie, w ostatnim dniu okienka transferowego zgłosił się Real Madryt i zaoferował ofertę wartą łącznie prawie 6 mln EURO (z czego 2,6 mln EURO od razu do ręki). To były ważne pieniądze, ponieważ dzięki nim udało się zwiększyć budżet transferowy, choć też nieznacznie. Wiedziałem, że kasa za awans do LM pójdzie głównie dla utrzymania klubu i rozbudowy bazy treningowej, ale była szansa na powiększenie budżetu płacowego. Brakowało mi dwóch zawodników, z którymi będę w stanie powalczyć w Lidze Mistrzów, chociażby o uniknięcie kompromitacji i ambitną walkę w każdym meczu. Przy okazji w umowie zastrzegłem sobie, że mogę rozegrać z Realem mecz towarzyski kiedy tylko chce i oni będą musieli wyprowadzić na murawę pierwszy skład.
Daniel Kwaterski na półmetku sezonu - marzec 2019; trenował z pierwszą drużyną w okresie przygotowawczym; gra w drużynie Realu Madryt U19, gdzie rozegrał łącznie 3 mecze, w których zdążył zobaczyć żółtą i czerwoną kartkę. Będę monitorował jego postępy.

W kolejnym wpisie ciekawe wydarzenia. Losowanie fazy grupowej Ligi Mistrzów, niespodzianka w ostatnich dniach okna transferowego no i moje zmagania z elitą Europy. Czy mam jakieś szanse?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz